Queen, DFF och trädpris

Förra veckan kändes som en 24/7 (dygnet runt)-vecka för mig. Företagsbesök, personalmöten, planering och lite sömn resulterade i att jag i fredags slockande klockan 21 i soffan hemma.

Efter 12 timmars sömn fortsatte lördagen med lugn och ro tills kvällen tog vid och vårt handbollsgäng äntrade Vida arena och fick energi av Champions of rock (konsert som bygger på Queens låtar). Diskussionen fortsatte sedan om bästa rockgrupp, bästa gitarr-gig och så vidare. För min del är inte svaret Queen utan Santana och AC/DC samt Michael Jackson. Jag är allätare men just dessa tre får mitt hjärta att pumpa extra mycket.

quuen

I söndags gick tankarna Växjö DFF. STORT GRATTIS igen och underbart med firande igår för hela Växjö! Nu ser vi fram emot att följa er i allsvenskan.

Nu börjar veckan med rimfrost på både träd och cyklar – härligt!

//M

P.S På tal om träd delar vi idag ut Växjö Trädpris 2017, måndag 13 november klockan 19 i Växjö Konsthall. Förutom prisutdelning blir det också en föreläsning med John Taylor, slottsträdgårdsmästare på Tjolöholms Slott i Halland. D.S