Känslosam helg följs av många besök och pressträff

Veckans första morgon är alltid lite speciellt – en hel del mail att gå igenom, samla mig inför veckan men också summera helgen. En helg som blev mer känslosam än jag trodde. Var på minneslunden på Skogslyckans kyrkogård och det var länge sedan jag blev så tagen. Fullt med personer, minneslunden fullkomligt badade i tända ljus och porlande damm som var hjärtformad. Minnen, tankar och kärlek vill jag nog summera den stund jag stod där med tårarna rinnande nedför kinderna. Avsaknad men också av allt det fina runt mig.

Veckan är intensiv som vanligt – besök av Värnamo kommun för att prata igenom vad vi kan samarbete om än mer och träff med företagare nästan varje dag denna veckan vilket alltid är extra roligt. På torsdag är det nätverksträff i Stockholm där vi träffar Växjö-ambassadörer som kommer att få höra allt som händer i vår kommun.

Idag 11.30 blir det pressträff om stadshuset, kompletteringarna som kommunfullmäktige beslutade om när de återremitterade ärendet 17 oktober är klar och ska presenteras. Mer information kommer på vår webb cirka klockan 12.

Ha en ni alla en fin vecka!

//M