Faktamöte med Polisen och Alla helgons-tankar

Vi börjar väl som vi brukar på fredagar med veckans snackis. Och i vår kommun har Polisen varit ett stort diskussionsämne. Många inslag och diskussioner i media på grund av oroligheter förra helgen och för att få fakta planeras nu ett möte mellan oss och regionledningen syd. Jag ser fram emot att det blir tydligt vad som inte fungerar och vad som fungerar. Poliserna i vår kommun gör ett fantastiskt jobb men vi ser också med oro på utvecklingen på en del platser och här vill vi få svar från ledningen i syd om satsningar och neddragningar.

Alla helgons dag helg närmar sig – eller rättare sagt är redan här då det är dess afton idag. Förra helgen inhandlade jag och älskade dottern krans och ljus för att åka och sätta på mammas grav. Lite förundrad var jag nog när jag märkte att det var få personer på kyrkogården och inte många ljus, men så kom jag på att det inte var den helgen utan denna kommande helg som det egentligen gäller. Men men, vi brydde oss inte om det utan ordnade det fint runt graven oavsett helg.

Det finns fler som är mig nära och kära som inte längre finns i detta liv (som säkert gått vidare till nästa) och som vi borde besöka, men det är svårt med avstånd… istället blir det extra tankar och prat i familjen i helgen om saknaden men också om minnen som är så viktiga att beröra.

Önskar er alla en fin, lugn och minnesvärd Alla helgonshelg!

//M