Turister och sjukanmälan

Veckan har gått förbi snabbare än någonsin – dagarna har fyllts med energifyllda möten med medarbetare, invånare, företag och också turister. Jag sprang på ett gäng från Tyskland på Storgatan som letade efter en affär som jag vägledde dem till. Under vår språkstund hann jag också berätta om vårt epitet Europas grönaste stad och vad det innebär, jag vägledde dem till de många nära sjöarna vi har mer eller mindre mitt i city (de bodde på ett av hotellen här) samt kort om allemansrätten – många frågor om vad man egentligen får och inte. Intressant samtal.

Deras vistelse skulle vara en vecka i Växjö, både i staden men även en tur till ett värdshus här i närheten. Anledningen till att de kommit hit var att ryktet om Småland och framför allt Växjö var stort i deras umgänge i södra Tyskland. Jag fick en av adresserna och lovade att sända dem än mer information om vår kommun och vad som händer nu och framöver. Roligt! Sådant ger mig energi.

Jag tycker ju det är kul att gå förbi Kontaktcenter ibland och kolla vad ni invånare hör av er mest om. Och veckans sådana sak är något som har med det jag berätta om igår att göra. Vi har ju haft några mindre problem med telefonin i veckan efter att vi flyttade över vårt telefonisystem. Tyvärr är en sådan sak sjukanmälan där det kan vara strul just nu, berättade Kontaktcenter. Men om du inte kan sjukanmäla på ditt vanliga sätt, ring Kontaktcenter så hjälper de dig. 0470- 410 00 är numret (och de hjälper ju såklart till med det mesta annat också)!

Ha en fin sista septemberhelg!

//M