Blåvita ben och spännande föreläsning

Jag missade att kolla vädret igår morse så utan att tänka mig för tog jag klänning modell somrig, sandaletter och lätt kofta igår när jag cyklade till jobbet. Det var lite svalt men ok.

Eftersom jag hade en hel del besök i staden igår så tillbringade jag mycket tid på cykel efter lunch. Fram på eftermiddagen var summan att jag hade lätt blåvita ben, stelfrusna fötter och lätt regnblöta kläder. I detta tillstånd cyklade jag hem och lovade att det förmodligen var sista dagen för 2017 som jag använde den klänningen. Nu är det strumpbyxor som gäller samt ett extra öga på väderleken innan jag far iväg. Sommaren är över…. välkommen höst.

Veckans torsdagstips är något som inte sker förrän på tisdag 19 september. Då har vår omsrogsförvaltning bjudit in en spännande föreläsare; Gunilla Matheny. Temat är Anhöriga – en viktig resurs. Det handlar om att vara den som stödjer eller vårdar en närstående i livets berg- och dalbana – med kris och stress. Gunilla Matheny har 22 års erfarenhet av att inspirera och utbilda inom anhörigstöd. Konserthuset klockan 18.30 är det som gäller. Föreläsningen är gratis och du behöver inte anmäla dig.

//M