Det snackas om flyttar…

Med risk för att låta tjatig så får nog ändå veckans snackis vara det jag skrev lite om igår – myndighetsflytten. Det var ju i onsdags det blev känt att Myndigheten för ungdoms och civilsamhällesfrågor, MUCF, ska flytta sin verksamhet till oss i Växjö. Spännande och roligt. Jag har haft samtal med generaldirektören som jag snart träffar och har lovat henne att vi alla ska stötta för att det blir en positiv omlokalisering.

Annars många artiklar och stort intresse just nu (och en tid tillbaka) kring butiker och verksamheter som flyttar. Till city, från city, till Grand Samarkand, från Grand Samarkand, att Samarkand bygger ut, att fler besöker Växjö city. Märker att det finns ett otroligt intresse för detta bland Växjöbor och såklart även hos mig. Senaste artikeln idag om eventuell saluhall i gamla stationshuset. Flyttar är helt enkelt en stor snackis i Växjö 🙂

Gårdagens halvdag med alla chefer i bolag och förvaltningar var energifull – underbart att träffa och prata med alla som dagligen jobbar med våra medarbetare och stöttar i arbetet för invånare företag och besökare. Förändringsledning stod på agendan och tips tricks och övningar hur vi som ledare kan leda i just en värld som förändras dagligen. Vi kommer att jobba vidare med det här internt på kommunen – förändringsledningsutbildning-och metodik som kan ge oss alla mer verktyg att bli bättre och tryggare.

Helgen står för dörren men innan dess är det träff med mina kommunchefskollegor i länet vilket alltid är givande, träff med medarbetare på en av de åtta förvaltningar och även planering med ekonomikontoret för 2018. Men därefter blir det tur till vårt vattenhål i Sölvesborg där vi har vår stuga – tak på vår altan ska kompletteras så det är det sista vi inte hann under semester. Alltid skönt att komma dit och ”bara vara” även om agendan är full. Hem lördag för att träffa härliga handbollsföräldrar. Söndag har jag bestämt mig för att fokusera på vårt frimärkstora trädgård som jag har huvudbry kring.

Ha en fin helg!

 // M

