Mer personligt och mer skvaller?

Helgen flöt på med plantering av vår nya trädgård som sakta men säkert går framåt – vi har numera en frimärksstor trädgård men som ändå kräver mer tankekraft och planering än jag trodde från början. Heldag med älskade barn som innebar inhandlande av vinterkappor och jackor, lunch med jazztoner i bakgrunden och besök på handelsträdgård där det provsmakades på både bär och frukt.

I lördags kväll var det sommarmingel hos fantastiska vänner som öppnat hemmet för kollegor och vänner från Växjö och världen. Vänskap, kärlek och dans flödade, dragqueens showade och det bjöds på brasiliansk dans och eldshow i trädgården. Underbart, roligt och så häftigt på alla sätt. Sommarklänningen var på och jag konstaterade på cykelturen hem på naten att det var en riktig sommarnatt. Även om det var lite fukt i luften så var det ljummet. Tack D & J för en fantastiskt och härlig kväll tillsammans med ett 100-tal av era vänner!

Kommentarer om min blogg kommer lite titt som tätt, både internt och externt, alltså för dem den är till för. I helgen kom den också på tal och önskemålet var att jag ska vara än mer personlig och berättar än mer om mig, mitt liv och galenheter som händer hos mig och min familj. Det är ju lite utlämnande men jag lovar – jag ska berätta mer.

Det finns även ett stort önskemål om att jag ska ”skvallra” och vara än mer öppen om sådant man inte kan läsa om i media och ”verkligen berätta allt”. Transparens och öppenhet är viktig för mig och att hålla på hemligheter och verka hemlig är inte min stil. Det vill jag verkligen tydliggöra. Men eftersom jag och vi har ett arbetsgivaransvar och ett ansvar gentemot våra invånare, kan jag inte se något tillfälle där jag skulle lägga ut känsliga saker eller skvaller här. (Jag vet om att inte alla arbetsgivare har den uppfattningen så länge det inte handlar om deras egna men om andras och det gör mig djupt ledsen och förbannad.) För mig går där en gräns. Dock ska jag se vad jag kan göra för att förbättra denna kanal och vara mer personlig, och ändå skriva om det som är relevant för våra medarbetare och för dig som växjöbo, företagare eller besökare.

Nu väntar en ny vecka och det innebär såväl koncernledningsmöte, kommunfullmäktige (kom gärna till frågestunden) men även möte med alla chefer i kommunens bolag och förvaltningar och det mötet går i förändringsledningens tecken. Mer om det i slutet på veckan.

Ha en fin sista vecka i augusti 2017!

//M

