Pirrig skolsnackis

Veckans snackis både hemma hos oss, i media, på stan och även bland kollegorna är nog skolstart. Underbart att (över)höra den skräckblandade förväntan kring nya skolkompisar, nya lärare, ny skola och nytt skolskåp eller skolbänk som i mångt och mycket kommer att vara elevens ”borg” under kommande läsår.

Förutom skolstart är det parkeringarna och avstängningar som fortsatt varit en snackis och det som vårt Kontaktcenter fått flest frågor och åsikter om. Det är en stor utmaning att få ihop expansion och tillväxt där byggen kräver aktiviteter i en redan befintlig stad eller plats och även jag kan känna extra hjärtslag när vissa vägar man är van att åka på är avstängda och man får tänka nytt. Att då tänka på att det hänger ihop med vår expansion och tillväxt brukar hjälpa mig att lugna ner mig.

Dock, att veta i förväg vilka vägar som är avstängda hjälper och då mycket händer kring stationsområdet just nu, finns det på vår webb en hel del information om det. Det händer också lite nytt när det gäller parkeringar i stan och det har vi en text om här. I annat fall är det vårt Kontaktcenter som kan guida om du ringer 0470-41000, skickar mejl till info@vaxjo.se eller skickar ett meddelande på vår facebooksida (Växjö kommun heter vi där).

Mina önskningar om att vi ska få en sommarhelg verkar uppfyllas så nu laddar jag inför sommarfesten som vi blivit bjudna på till lördag kväll – det blir sommarklänning utan underställ med andra ord.

Ha en fin och somrig helg!

// M

