Inget nytt jobb – tvärtom!

För ett tag sedan uppdaterade jag min profil på LinkedIn. Efter det har jag fått frågor om jag ska sluta som kommunchef. Det ska jag absolut inte!

Det var när jag la till att jag fått det hedersamma uppdraget att ingå i Insynsrådet som Näringsdepartementet utser, kopplat till digitaliseringen i Sverige (har skrivit om detta på  bloggen tidigare) som det tydligen sett ut som att det var ett nytt jobb på g. Men det är alltså ett nytt uppdrag. Ett uppdrag som är en fantastisk möjlighet att sätta Växjö än mer på Sverigekartan, eftersom mitt medlemskap helt och hållet är kopplat till att jag just är kommunchef i Växjö.

Kan tycka att LinkedIn är något fyrkantig gällande rubriksättning, då jobb och uppdrag blir detsamma, så även om jag skrivit ”medlem” kan det som sagt missuppfattas. Men jag trivs alltså väldigt bra där jag är 🙂

Ha en fin tisdag, här är det budgetfullmäktige för hela slanten idag, imorgon kväll vet vi vilken budget som gäller för 2018. Vi lägger på webben så fort det är klart naturligtvis.

//M

