Kan inte farmor komma till bröllopet…

Då var det fredag igen, denna regniga vecka. Och regnet är väl verkligen en av veckans snackisar. Jag är så glad att det regnar med tanke på de låga vattennivåer vi har. Kan inte själv så mycket om detta område och hur mycket regn som behövs för att ”komma ikapp”, men hoppas verkligen att det vi fått denna vecka kan vara en liten hjälp inför sommaren och hösten.

Men den finaste snackisen är ändå Birgit på Hagalund och hennes besök på barnbarnets bröllop i lördags. Som skedde med hjälp av en Ipad på Hagalund (ett av våra särskilda boenden)! Kan inte farmor komma till bröllopet så får bröllopet komma till farmor, tänkte personalen och med hjälp av deras engagemang, bra internetuppkoppling, lite bubbel och fina kläder så kunde Birgit vara med under sondotterns vigsel – på sitt egna vis. Ni är många som sett Birgit på vår facebooksida, när hon ser sin sondotter vigas, och vi har fått så många uppmuntrande kommentarer till personalen på Hagalund. Och det är ju precis det här som är kärnan i vårt digitaliseringsarbete. Inte själva tekniken, utan mervärde och nytta för de vi är till! Det är det vi ska jobba för!

birgit

Runt mig har mitt utseende varit snackis. Mitt extremt röda öga har nu lugnat sig men en viss galenskap i min blick har funnits sedan söndags. I tisdags vid lunchen med Kungen och Silvia lyckades jag dölja det mesta så länge vi var utomhus för jag hade laddat med solglasögon. Men inomhus kunde jag ju inte gå omkring med dem. Så extremt kisande och med ett stort leende hälsade jag på Kungaparet som inte kommenterade mitt öga, men de flesta runt mig har undrat vad jag gjort.

Ha nu en trevlig helg. Själv ska jag njuta av min nyplanterade häck i trädgården som mår så mycket bättre efter regnet. Nu har jag sett att de flesta bladen ser riktigt friska och pigga ut. Så regnet är bra för stort och smått.

//M

