Påminn mig om ett år!

I måndags gick jag ner för räkning – rösten minskade i styrka än mer och jag kände mig enormt dålig med minst 40 graders febers. Örontermometern gick famljen runt men när jag testade kom den knappt upp på 37 grader så jag var säker på att den var fel på den. Något var fel på mig i vart fall så iväg till sjukstugan. Stark allergireaktion var domen så extra starka tabletter har gjort att  jag börjar komma tillbaka. Dock, ni som har allergi vet som jag att kroppen går på helvarv. så sängen ser lockande ut för mig redan vid 19-tiden på kvällarna då även huvudvärken är som jobbigast. En kollega lät hälsa att bäst är att börja med allergitabletter drygt 2 veckor innan det bryter ut så snälla ni som läser det här – påminn mig om knappt ett år att jag i god tid ska börja med allergitabletter. För en vecka som jag nu haft önskar jag inte igen.

 

Det ser ut att bli rena sommarvädret i helgen. Man får passa på att vara ute och njuta så mycket som möjligt. Visst är det fantastiskt nu så här mellan hägg och syrén! Ett tips är att bege sig till grannkommunen Alvesta och fantastiskt mysiga Tyrolen som firar 10-årsjubileum. Man har fin-fint besök av Hep Stars, som hade sin senaste spelning på Tyrolen för inte mindre än 47 år sedan! Läs mer om evenemanget här.

//M