Pride, röstlös och nummer 18

Intensiv vecka är snart till ända – en summering av min vecka är att jag mötte snö i Borgholm tisdags morse, att det känns som det varit jobb dygnet runt och att det resulterat i febertoppar några nätter och en tappad röst. Igår torsdag var det rejält kraxigt och idag fredag är det lite bättre. Bra med helg som för min del. Den kommer att innehålla Pride-tåg så klart men också sovmornar och att ta det lugnt.

Snackisen denna vecka (sedan i går i vart fall) är att Växjö kommun klättrar en placering i tidningen Fokus ranking Bäst att bo (länk). Nummer 18 av Sveriges 290 kommuner, inte illa! Vi ökar jättemycket i den kategori som heter ”Att arbeta” vilket är väldigt kul och ett område vi jobbar stenhårt med. Att människor har jobb, att företag gillar att vara här och att vi har en diversitet av jobb är viktigt.

pride5Sedan slår jag än en gång ett slag för den andra snackisen Pride! Pride-parad i morgon alltså, kom till Norrtull kl 1330 så kan vi alla gå i vårt Växjö kommun-pridetåg tillsammans. Alla som inte vet vem man ska gå med är hjärtligt välkomna att tillsammans med vårt tåg stå upp för mångfald, kärlek och respekt för alla!

Ha en fin helg och jag hoppas vi ses i morgon lördag! //M

