Inte bara sätta spaden i marken och ett bakslag kvar

Veckan är en kort vecka och redan torsdag – mycket förarbete för budget här i kommunen men också en hel del företagsbesök som alltid är fantastiskt roliga och givande. Kommunledningen har ett späckat schema med många besök hos företagare för att få återkoppling (som vi alla gillar då det gör att vi kan bli bättre), få ökad kunskap och knyta kontakter. I eftermiddag har vi möte med de större företagens vd:ar i vår vd-grupp och även det är mycket givande.

Torsdag innebär såklart torsdagstipset! Som handlar om att Växjö växer och att vi behöver bygga för framtiden. Men det är inte bara att sätta spaden i marken och bygga. Det är många delar som ingår i ett projekt och de behöver samspela. Torsdagstipset denna vecka är att komma och lyssna på hur ett av våra sådana stora stadsutvecklingsprojekt går till. Imorgon och även 28 april klockan 15 i Stadsbiblioteket (salen Galaxen) guidar projektgruppen för Torparängen dig genom de olika delarna i ett projekt och berättar vilka utmaningar de stött på under vägen. Efter presentationen finns det möjlighet att ställa frågor. Välkommen!

Jag tror inte bara det var jag och min familj som huttrat i påsk – vinden har blåst och snön har inte vräkt ner men i vart fall gjort det vitt på marken. Dottern har frågat ett par gånger om varje dag räknas som ett så kallat bakslag  (ni som följt min blogg förstår det här med bakslagen inför våren :)) men om jag förstår bondepraktikan rätt så är det inte dagarna utan själva bakslagen. Så även om vi har haft rusk och snö över nästan hela påsken så räknas det som ett. Totalt var det nummer sex enligt mina beräkningar så vi har alltså ett kvar och sedan är det vår!

Önskar er alla en härlig dag och vårlig helg när den väl kommer!

//M

