Frustration, vanmakt men vi går vidare!

Förutom en trevlig kväll med vänner i  lördags där temat var England (helbrittisk kväll med mat, dryck och frågesport om England) så har helgen innehållit en tung känsla. Nu får ni ursäkta men ordet f a n började mola i mig i fredags eftermiddag efter dådet på Drottninggatan i Stockholm. Frustration, vanmakt, ledsamhet och sorg har funnit hos mig såsom hos många andra.

Innan jag fick tag på mina älskade syskonbarn (två av mina fyra syskonbarn bor och lever i Stockholm) var min personliga oro rejält tuff innan jag fick information om att de var i säkerhet. Samtal med nära och kära under helgen har hjälpt och det bästa nu är väl egentligen att visa att vi inte räds hatet och att livet går vidare i samma takt och med samma energi som innan. De filmer och bilder från Sergels torg igår, där manifestationen för kärlek hölls två dygn efter dådet, fick i alla fall mig att känna hopp. Sverige går vidare.

Flaggan på kommunhuset har varit halad på halv stång både lördag och söndag och idag måndag 10 april klockan 12.00 hålls en nationell tyst minut till minne av de som dödades i attacken. Om du och din arbetsplats har möjlighet, stäm gärna in i den tysta minuten.

Ta hand om er i påskveckan!

//M

 

http://www.dn.se/webb-tv/klipp/nyheter/manifestation-for-karlek-i-stockholm/