Vårdagjämning efter en helg med svart kajal och cerise topp

Idag är det vårdagjämning – underbart för då säger även kalendern att det börjar bli vår. I helgen har sol, fågelkvitter och snö samt störthagel avlöst varandra, men vetskapen om att vi har vårdagjämning hjälper i irritationen jag kände när det vita började komma. Om jag räknar rätt så har vi tre så kallade ”snöbakslag” kvar innan vi kan vara helt lugna – enligt bondepraktikan ska det vara sju och jag tror som sagt vi har tre kvar. Vi säger så i vart fall 🙂

80-talsfestHelgen avlöpte annars med handboll, snickrande för andra i familjen, och planerande och fixande för mig innan det bar av på 80-talsfest. Maken var mod, medan jag blandade hej vilt från mitt eget 80-tal. Fram med svart kajal runt hela ögonen, hårgelé och hårspray så att håret stod ut som på en igelkott. Jag tog på ceriserosa topp, svarta kläder, nitarmband i rosa och mintgrönt, samt vit body som underkläder och så firade vi 80-talet. Barnen var lätt skeptiska till stilen och försäkrade sig själva om att ”så ska vi aldrig se ut”.

Veckan kommer annars att fortsätta med direktmöte ikväll på väster – varmt välkomna! Och så startar ju vår egen miljövecka Earth Week ! I veckan blir det fröbyte, Earth calling, bokhyllehäng deluxe, trädvandring, loppis, leksaksbyte, candlelight dinner, punka-skola, ja allt vad man kan tänka sig som sätter fokus på hållbarhet och inspirerar oss till att bli ännu mer klimatsmarta.

Och så ska jag träffa härliga och viktiga medarbetare och företag och invånare. Ha en fin vecka!

//M

