Livet och förändring

I måndagens blogg beskrev jag att snöyran var en utmaning. Jag kunde då inte ana att just dessa små vita fjun var som en mild sommarvind i jämförelse vad som sedan hände …

De senaste dagarna har chock, djup sorg och total förtvivlan, men också ett konstigt lugn, drivit och rivit i min kropp. Att en till synes vanlig biltur för min pappa slutade med frontalkrock med en lastbil och att han inte längre finns hos oss, visar att livet är ständigt förändligt. Vissa förändringar kan man påverka och förbereda sig på medan andra bara händer. Som detta som hänt mig, min familj och många andra som hade en relation med min far. Frågor, försök till att förstå varför och kämpande med alla känslor som bara finns, är just nu min verklighet. Men också att försöka anpassa mig till just den nya verkligheten.

Tack pappa för allt du gjort för mig, familjen och alla som lärt känna dig – du är och kommer enligt mig alltid vara bäst!

För många känslor för torsdagstips… mer än rådet att ta just hand om varandra.

//M